|
2012
Nyheter |
|
|
Race 1- Mantorp
2012-04-14.
WO (Sprillans ny koppling men ingen funktion !?) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2011
Nyheter |
|
|
|
|
Resultat MSLS 2011
Totalt
Klassvis |
Race 6- Mantorp
2011-10-08.
Årets sista tävling. Bra förutsättningar, bilen ok och vädermässigt
ser det ut att bli en vacker höstdag. Vår första förare gör dock ett
misstag redan under inledningen av tävlingen, omkörning under
gulflagg, aj aj, det blev "stop and go" 5 minuter som bestraffning.
Tappar flera varv och en uppkörning från plats 38 tar sin början.
Samtliga förare kör sedan helt felfritt och WRT hamnar på plats 10
totalt och 4:a i klassen. Detta är precis så som vi också slutar i
Serietabellen när vi räknar ihop de 6 tävlingarna
Bilder från
tävlingen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Race 5 - Sviestad
2011-09-10.
Bra väder - Bilen genomgången - Alla förutsättningar för en bra
tävling. men bakaxeln lossnar. Ett bakvagnsstag går tvärt av,
troligtvis på grund av en tidigare påkörning. Är loppet slut? nej
som vanligt plockar vi fram viljan att komma i mål, bygger nya
fästen i karossen och efter en timma i depån är vi åter på banan,
bilen går perfekt. Resultat är inte mycket att skriva hem om, men
dagen känns ändå bra. KUL med långlopp ! |
|
|
|
|
|
Race 4 - Mantorp
2011-08-20.
Vått-Torrt - Hur gör man? Vi startade dagens race på våra våtdäck och
även om det senare torkade upp så behöll vi dessa på hela racet.
Under hela racet hade vi en stenhård fight om förstaplatsen i
klassen med JW TKS Racing. Vi bedömde att ett däcksbyte var till vår
nackdel och detta innebar att efter 7 timmars körning skiljde det
endast 45 sekunder mellan JW TKS och oss. Tyvärr till vår nackdel.
Ett av bakdäcken var slut, men vi chansade att det skulle hålla
sista timmen och det visade sig fungera trots att däcket var helt
blankt efter 8 timmar.
Alltså. 2:a i klassen och plats nummer 6 totalt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Race 3 - Sviestad
2011-06-04.
Varmt - Två förare - Rekordkorta förarbyten och en perfekt fungerande
bil = Plats 1 i klass 5 och plats 4 totalt. Nu känns det som att
allt arbetet börjar ge resultat. Mycket nöjda återvänder vi hem och
laddar till den 20:e augusti. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Race 2 - Sviestad
2011-05-14
Nu är vi på gång. Ett smärre
oljeläckage från ett filter i bakaxelkylningen gjorde att ett
oplanerat depåstopp slösade bort värdefulla varv. Trots det en hel
bil vid målgång och en tredjeplats i klass 5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Race 1 - Mantorp
2011-04-16
Problemfullt race. Väghållningen
son bortblåst. Givarfel för tändningen och slutligen växellådsras.
Nu är det bara att ta nya inför nästa tävling. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Säsongsförberedelser !
2011-04-04
Nu är vintersäsongen i garaget
snart över. Efter årets uppgraderingar är bilen redo för 2011 års
säsong.En sista
finjustering!
http://www.youtube.com/watch?v=NoNjQgTwGh4
En till !
http://www.youtube.com/watch?v=tU7P5ToqxIM
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2010
Nyheter |
|
|
|
|
|
Studiebesök !
2010-10-17
Nu när säsongen är slut kunde vi
titta till några kollegor i Tyskland. Vid ett besök under helgen
kunde vi se att motsvarande serie i Tyskland ligger lite längre fram
i utvecklingen -:)
Bilder
från fredagen 15/10
Bilder
från söndagen 17/10 |
|
|
|
|
|
2010 års säsong är avslutad !
2010-09-25
Kunde varit värre !
Start i morgonsol men det skymde i förtid för WRT. Hygglig start på
loppet men med ett ljudlig haveri ville vår bakaxel sluta tidigare
än oss. Nu startar planeringen för 2011
Bilder från tävlingen |
|
|
|
|
|
DÄR SATT DEN !
2010-09-04
1:a i klass 5 och 3:a Totalt !
Med endast två förare bakom ratten (en i taget så klart) klarade vi
av en ny seger. Bilen gick perfekt och det är tack vare Birkas
Bilplåt i Skänninge vi kunde ställa upp denna helg. Med fantomfart
riktades och reparerades vår bil sedan förra tävlingen och trots en
servopump som lossade kunde våra förare Anders Engdahl och Peter
Hallin bärga en seger.
Bilder från tävlingen
Resultatlista |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oj Oj Oj.......
2010-08-21
Vilken tävling!
Bra iväg från andra rutan och inledde racet med att behålla
andraplatsen. Förstechauffören gör dock ett liten misstag efter
långa rakan och snurrar av. Ned till 29:e plats och klättrar sakta
uppåt i listan. Uppe på 7:e plats igen händer det som inte får
hända, chaufför nr.2 snurrar efter hårnålen och bilen studsar 2ggr i
räcket. In i depå och då skjuter servostyrningen ur sig all olja.
Åter tillbaka runt plats 20. Efter det är inte eländet slut, en
"kär" medtävlande försöker komma in på passagerarplatsen men dörren
var stängd.
Trots en rejält tilltygad bil kör stallets tre förare en fantastisk
avslutning och klättrar till en Total 7:e plats och 3:a i klassen.
Peter Hallin sätter till och med snabbaste varv under sista timmen.
Bilder från tävlingen
Bilder från fredagskvällens grillfest |
|
|
|
|
|
|
|
|
Klasseger och 2:a Totalt
2010-06-05
Där satt den. Trots en vådligt
färd efter en avträngning på rakan där 240:n konverterades till en
Rallykross-240 tog vi klasseger. Bilen fungerade helt felfritt och
trots värmen höll sig våra förare kalla.
Vi ses på Mantorp i augusti. |
|
|
|
|
|
Mycket skruvande - lite uppdatering av hemsida
2010-05-15
Årets andra race och efter
växellådshaveri och senare motorhaveri på Mantorp så borde väl
lyckan lysa emot oss! Men ack vad vi bedrog oss, den nyligen
genomgångna bakaxeln ger upp efter ett hittills strålande race. Nu
kommer vi tillbaka till nästa race och om det fanns så skulle vi
köpa en ny 240, tyvärr slutade de tillverkas för ett tag sedan så vi
får skruva vidare.
Väl mött på nästa race - då
ni! |
|
|
|
|
|
|
|
|
2009
Nyheter |
|
|
|
|
|
Vi kunde inte sluta!
2009-10-17
Ring Knutstorp, ErCup final. Med
ett imponerande startfält på 35 bilar var det med respekt vi körde
in i depån på fredags eftermiddagen. Först av allt måste vi tacka
Lennart, i besiktningen upptäcktes en skada på vårt säkerhetsbälte,
snabbt blev vi erbjudna av Lennart att få följa honom till hans
verkstad och låna ett nytt av honom.
Väl till tävlingen som har ett
lite annorlunda format än vad vi är vana vid. Det börjar med en
träning på 50 minuter där samtliga deltagande förare måste köra
minst 5 varv var. Träningen är samtidigt tidskval. Det var en fuktig
bana som mötte oss och med R-däck för första gången på bilen så
körde Anders Engdahl till oss en imponerande 10:e startposition,
Straxt bakom stod också den andra MSLS-bilen, det var Eller som
kvalat in 14:e.
Tävlingen som körs enligt
ErCup reglemente är 6 timmar med 90 minuterspass som max tid för en
stint blev händelsrik och efter att ha varit nere på 13:e plats
klättrade vi sakta men säkert uppåt i startfältet, bra depåstopp och
stabil körning innebar en 5-6:e plats när 1 timme återstod. Då en
bil före bröt med motorproblem samt att en hade ett förarbyte kvar
klättrade vi till 3:plats när lite drygt en halvtimme återstod, då
började det att regna och den sista kvarten blev en riktig
nagelbitare, övriga i teamet var mer utmattade än Anders Engdahl som
mottog den rutiga flaggan som tredje bil.
Bilder
från tävlingen:
Klicka här |
Tider
träning
Resultat |
|
|
|
|
Race 6 Mantorp
2009-10-03
Brrrrrr. det är kallt på Mantorp
en oktoberdag, men en 3:e Plats Totalt värmer gott. Med en bra
taktik och ett utmärkt däcksval gick dagens lopp bra. Med en jämnhet
både i torrt och vått väglag blev loppet helt utan incidenter för
WRT racing. Tack för detta år och ett extra tack till sponsorer,
arrangörer, funktionärer, teammedlemmar och medtävlande för
ytterligare ett fantastiskt MSLS-årBilder
från tävlingen:
Klicka här |
|
|
|
|
|
Race 5
Sviestad
2009-09-12
2:a Plats
Totalt!! Nu börjar det likna något, efter en komplett
genomgång av hjulupphängningarna börjar en viss balans infinna sig i
vår Volvo. Jämn stabil körning trots mycket olja på banan. Stundtals
mycket svårkört men samtliga chaufförer lyckades hålla sig på det
svarta underlaget. Extra roligt när samtliga deltagande Volvo 240
låg på plats 1, 2 & 3. Det är extra roligt att gratulera till
att den enda bilen framför oss just var en Volvo, Grattis Örby Gummi
!Bilder
från tävlingen:
Klicka här |
|
|
|
|
|
Race 4 Mantorp
2009-08-22 Vad man glömmer fort, denna
dag har vi redan lagt bakom oss och den trilskande gasvajern är
numera destruerad. 7:a i klass 5 och 17:e totalt är väl ändå ok utan
gaspedal. |
|
|
|
|
|
Race 3 Sviestad
2009-06-27 ÄNTLIGEN!!!!
Seger i klassen och 3:a totalt. Bilen gick perfekt och efter gedigen
insats av Peter Hallin, Peter Fransson och Anders Engdahl bakom
ratten kom äntligen ett perfekt race. Tack också till perfekta
tankningar och ett samlat teamarbete.
Bilder från tävlingen:
Klicka här |
|
|
|
|
|
Race 2 Sviestad
2009-05-23 Besvikelse igen, Diffen gick
varm och så slutade denna tävling allt för fort. |
|
|
|
|
|
Race 1 Mantorp Park
2009-04-18 Besvikelse på grund av
punktering under första timmen och slutligen amputerades
avgassystemet en meter efter ett depåstopp. Med varvtider mellan
1.36 till 1.38 hade annars slutresultatet kunnat bli riktigt bra. Nu
blev denna tävling hastigt avslutat och det är bara att ta nya tag
inför nästa race på Sviestad. |
|
|
|
|
|
Ny säsong - nya utmaningar
2009-04-14 Nu är det inte många dagar
kvar till årets premiär på Mantorp Park. Vår Volvo 240 är åter redo
(snart) att möta motståndet från alla hungriga MSLS medtävlare.
Årets uppgraderingar gör att årets första varvtider blir intressanta
att beskåda.
Vi önskar alla
medtävlande och arrangörer lycka till och väl mött på Mantorp den
18/4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|